onsdag 14. juni 2017

Facebook og Youtube i kommunal sektor

Tiden flyr og jeg har vært alt for dårlig til å dele erfaringer og tanker på bloggen min. Denne gang skal jeg ikke dvele så mye ved egne refleksjoner, men dele noe av det vi gjør og tenker i Odda.

Facebook er kommet for å bli. Derfor inviterte vi Bjørn Stian Bjoarvik fra Picapoint til Odda. Foredrag og rikets tilstand på sosiale medier, samt en workshop for ansatte.

Bjørn Stian hadde med seg kollega Vegard Strønen. Sammen ga de oss en veldig bra fagdag. Mye fokus på innsikt i Facebook, samt litt innom Google Analytics.

Her er en kort samtale med Bjørn Stian etter fagdagen:





Jeg skal ikke oppsummere, men noen punkter er viktige:
  • Facebook brukes av 3 millioner nordmenn daglig
  • 3900 i Odda er på Facebook daglig
  • Tjenestetorg og service på Facebook
  • Facebook brukes av de fra 25 år og oppover
Jeg stiller samtidig spørsmål om hvem vi når på egne nettsider. Samt hvem er det vi når ved å informere i lokal avisen?

Og hva er det vi trenger å formidle til de under 25 år? Skole kommuniserer med de under 16. Barnehage med de under 6 år. Så hva er det vi skal kommunisere? Og hvorfor? Hva er målet?

Identitet.

Mer om det senere, men her er en korte prat med Vegard. Takk for strålende fagdag :-)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar